L'aparell locomotor



Hola aci teniu una presentació interessant de l'aparell locomotor que he trobat per Internet, amb ella podeu repassar tots els continguts que hem donat en classe i estudiar per a l'exàmen:



Carmen, Inma i Luis.

La funció de relació


Per a preparar el tema per a l´examen seria convenient que repassareu i resolguereu l´encreuat que posem. De segur que com ja es sabeu el tema us resulta d´allò més fàcil.
Ànim i a resoldre-lo!

Quan acabeu, comenteu-nos quina cosa us ha resultat més senzilla i quina més difícil.


L'Amazonas


El riu Amazonas és el més gran del món. Allí es troba la selva més extensa del planeta, i és on més oxigen es produeix a l'atmósfera. Ací podeu vore el mapa del món i comprobar on es troba l'Amazonas.

Per cert, com es diu el procés pel qual les plantes poden llançar oxigen a l'atmósfera?

La funció de relació





Repasem el tema i resolem l´encreuat. De segur que vos ix molt bé.


Matemáticas: divisiones (II)


En este video vamos a explicar las divisines de dos cifras, que son las que estamos dando en clase. Como siempre hay alguien que se le olvidan podéis mirar el vídeo en casa para recordarlas.



Matemáticas: divisiones (I)


Con este video vamos a hacer un repaso de las divisiones de una cifra que seguro que ya todos sabéis hacer perfectamente. En videos posteriores explicaré las divisiones por dos y tres cifras, así como también la prueba de la división.




¿Que tal los vídeos? ¿Os parecen bien así?

Sinónimas y antónimas

  • Sinónimas: son las palabras que significan lo mismo.
  • Antónimas: son las palabras que significan lo contrario.
Estos conceptos son muy fáciles de comprender pero es necesario practicarlos. Para ello os propongo que busquéis y escribáis en los comentarios los sinónimos y antónimos de las siguientes palabras:


Escribe los sinónimos de:Escribe los antónimos de:
  • Severa
  • Cansada
  • nostálgica
  • Sencillo
  • Molesto
  • Embustero

Adelante y suerte!!!





9 d´octubre


Ací podeu vore la representació que van fer els alumnes de 6é al pati de l´escola.
Als comentaris ens podeu contar què us va semblar i què us agradaria fer per a la propera representació. Recordeu que el video es pot trobar al nostre canal de YouTube en HD (alta definició).



Aquí podéis ver la representación que hizo el alumnado de 6º de primaria en el patio del colegio. En los comentarios podéis comentar qué os pareció y qué os gustaría realizar en la siguiente representación. Recordad que el vídeo se puede ver también desde nuestro canal de YouTube.

La fotosíntesi


En coneixement del medi estem donant les plantes i la fotosíntesi, que com diuen en aquest vídeo no té res a vore amb la fotografía, sino amb l'alimentació de les plantes. Mira el següent vídeo i respon a les preguntes que realitzem a continuació:



  • Qué necessita la planta per a fer la fotosíntesi?
  • Quin element expulsa la planta a l'amósfera al realitzar la fotosíntesi?

Potencias



Hoy hemos estado viendo en clase las potencias y las expresiones polinómicas de un número. Y que mejor manera de aprender que practicando. Aquí tenéis unos ejercicios para hacerlo.
Ya me diréis que tal os ha salido.
¡A todos os parecía muy fácil, así que adelante!



Mongolia, un país fantástico!



Mongolia es un gran país desconocido para nosotros, y el protagonista de la lectura del tema 2 del libro de Castellano de 6º.



Espero que con este vídeo todavía se os despierte mucho más la curiosidad sobre este fantástico país.